تعریف مشتریان در نرم افزار حسابداری آسان
تعریف مشتریان در نرم افزار حسابداری آسان: در هر نرم افزاری برای انجام اعمال موردنظر خود نیاز است تا اطلاعات اولیه ای را وارد نرم افزار کنید سپس از آن ها برای انجام امورات خود استفاده نمائید. در این نرم افزار نیز نیاز است تا اطلاعات اولیه ای ثبت گردد و سپس از آن ها استفاده شود. اطلاعات مشتریان اطلاعات شخصی افرادیست که شما با آن ها سروکار دارید.
شما می تواندی در این نرم افزار اطلاعات مشتریان خود را ذخیره نمائید که برای این کار می بایست ابتدا گزینه مشتریان را از لیست مربوطه انتخاب کرد.
در پنجره باز شده می بایست تمامی اطلاعات مشتریان خود را با توجه به فیلد های موجود در نرم افزار وارد کنید.
اطلاعات مشتریان شما می بایست در فیلدهای مربوطه با توجه به اطلاعات خواسته شده توسط نرم افزار وارد شوند. در اینجا شما می توانید اطلاعات تکمیلی نیز برای مشتریان خود وارد نمائید تا درصورت نیاز این اطلاعات نیز استفاده نمائید. برای وارد کردن اطلاعات تکمیلی می بایست برروی دکمه بیشتر در این پنجره کلیک کرد و در پنجره باز شده اطلاعات موردنیاز را وارد و برای ذخیره برروی دکمه ثبت کلیک کرد.
در بخش بعدی می توانید مشخص کنید اطلاعات این فرد مربوط به کدام دسته از اشخاص است.
در انتها می بایست برای ثبت و ذخیره ساز ی اطلاعات برروی دکمه افزودن کلیک کنید. در این پنجره با استفاده از دکمه های تعبیه شده در نرم افزار می توانید اعمال متفاوتی را برروی اطلاعات خود انجام دهید. اعمالی مانند ( ویرایش، حذف، چاپ و غیره )
همچنین شما می توانید با کلیک برروی دکمه گردش، گردش مالی هریک از مشتریان خود را دریافت نمائید.
در انتهای پنجره می توانید بعد از انتخاب هر مشتری جمع مبالغ بدهکار بستانکار و مانده را مشاهده نمائید.
مشتری به فردی گفته میشود که محصول یا خدمات یک کسبوکار را خریداری میکند. مشتریان از اهمیت بالایی برخوردارند، زیرا اصلیترین منبع سود هر شرکت به حساب میآیند. به همین دلیل رقابت اصلی بین بازیگران مختلف یک صنعت خاص، اقناع افراد است تا بتوانند مشتریهای بیشتری را به کسبوکار خود جذب کنند.
ارتباط سازمان با مشتری از لحظه انجام خرید آغاز میشود. این ارتباط میتواند سالها ادامه پیدا کند یا فقط یک بار اتفاق بیفتد. همانطور که گفتیم در گذشته تمرکز صاحبان کسبوکار و حتی نظریهپردازان مدیریت، بر بالا بردن کیفیت و کاهش هزینهها بود. اما در حال حاضر تعمیق در مفهوم مشتری و تطبیق محصولات و خدمات با نیاز مشتری، در مرکز توجه مدیران و نظریهپردازان قرار گرفته است.
تفاوت کوچک اما مهمی بین مفهوم مشتری و مفهوم مصرفکننده وجود دارد و نباید این دو رو با یکدیگر اشتباه گرفت. مشتری یعنی فردی که کالا را خریداری میکند،اما مصرف کننده به افرادی گفته میشود که از محصول یا خدمات شما استفاده میکنند. به طور مثال، مشتری یک کالا سرپرست خانواده است و اعضای خانواده، مصرف کنندگان آن محصول خواهند بود. بالا بردن کیفیت کالا و جلب رضایت اعضای خانواده، میتواند باعث ترغیب سرپرست خانوار برای ادامه ارتباط با شرکت شود؛ اما در نهایت این سرپرست خانوار است که انتخاب میکند که محصول را خریداری کند یا نه. در نتیجه اقناع و ترغیب برای مصرف کننده ممکن نیست و تمرکز اصلی هر سازمان روی خریدار یا مشتری خواهد بود.