فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

نحوه ثبت پایه سنوات و حق تاهل در لیست بیمه

نحوه ثبت پایه سنوات و حق تاهل در لیست بیمه
راهنمای مطالعه

نحوه ثبت پایه سنوات و حق تاهل در لیست بیمه

احتراما بازگشت به نامه شماره ۵۴۴۹۵/۳۹۴۷۸ مورخ ۱۴۰۳/۳/۶ موضوع نامه شماره ۱۱۰/۰۳/۲۵۱۰ مورخ ۱۴۰۳/۳/۱ اتاق تعاون ایران مبنی بر وجود برخی ابهامات در نحوه اعمال مزد پایه سنوات در لیست ارسالی از سوی کارفرمایان همانگونه که استحضار دارند.

۱ پایه سنوات عبارت است از مبلغی که به صورت ماهیانه به حقوق پایه کارگران مشمول قانون کار که بیش از یکسال در کارگاه مشغول به فعالیت بوده و یا با کارفرما همکاری داشته اند و در واقع سال دوم همکاری خود را آغاز کرده اند تعلق میگیرد و این مبلغ همه ساله از طرف شورای عالی کار تعیین و طی مصوبات مربوطه به دستگاههای ذیربط و از جمله سازمان تأمین اجتماعی ابلاغ میگردد که در سال ۱۴۰۳ و در اجرای بند (۲) بخشنامه شماره ۲۷۶۷۱۶ مورخ ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی مقرر گردیده است.

به کارگرانی که در سال ۱۴۰۳ دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد روزانه مبلغ ۷۰۰۰۰۰ ریال به عنوان پایه سنوات پرداخت خواهد شد مطابق بخشنامه فوق از ابتدای سال ۱۴۰۳ همه کارگران دارای قرارداد کار دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و با یک سال از دریافت آخرین پایه سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد اعم از اینکه حق سنوات با مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر مشمول دریافت پایه سنوات خواهند بود.

وفق بند (الف) ماده (۴) قانون تامین اجتماعی افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد با حقوق کار میکنند، مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و مطابق بند (۳۰) همان قانون کارفرمایان مکلفند از کلیه وجوه و مزایای مندرج در بند (۵) ماده (۲) قانون تامین اجتماعی حق بیمه را کسر و در مهلت مقرر در ماده (۳۹) قانون به سازمان پرداخت نمایند.

لذا با توجه به شرح پیشگفت افرادی که به هر عنوان در قبال اخذ دستمزد و یا حق السعی به دستور کارفرما و یا به حساب وی کار میکنند مشمول قانون تامین اجتماعی بوده و کارفرمایان ذیربط مکلف می باشند وفق مواد ۳۶ و ۳۹ ق. تا لیست و حق بیمه آنان را تنظیم و در مهلت مقرر به سازمان ارسال و پرداخت نمایند و اخذ حق بیمه از پایه سنوات مطابق مقررات میباشد.

مزید استحضار اعلام میدارد به لحاظ رعایت الزامات محاسبات بیمه ای و نیز با توجه به اینکه برخی کارگاهها دارای دستمزد مقطوع میباشند لازم است که پایه سنوات و حق تاهل در ستونهای جداگانه ثبت گردد با توجه به اینکه در حال حاضر طرح لیست هوشمند در کلیه واحدهای اجرایی عملیاتی گردیده است. ساخت و تکمیل نرم افزار مربوطه به منظور اعمال پایه سنوات در لیست ارسالی کارفرمایان در دستور کار سازمان میباشد که پس از تکمیل و صحت سنجی، اطلاع رسانی خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *