فهرست
جستجو در سایت
ورود به صفحه فروشگاه
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف

سیناپردازش برای تمام نرم‌افزارهای مالی، اداری و اصناف و همچنین اپلیکیشن و وب اپلیکیشن به سفارش شما، طراحی اختصاصی انجام می‌دهد.

ورود به صفحه آموزش
نرم‌افزارهای مالی
نرم‌افزارهای اداری
نرم‌افزارهای اصناف
دانلود
پشتیبانی
سامانه پیامکی

نکات اعلام شده در سامانه اظهارنامه فصل بهار ۱۴۰۳

راهنمای مطالعه

نکات اعلام شده در سامانه اظهارنامه فصل بهار ۱۴۰۳

با عنایت به مفاد ماده ۳ قانون تسهیل تکالیف مؤدیان جهت اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مودیان مشمولین عضو سامانه مؤدیان موظفند اظهارنامه پیش فرض ارزش افزوده دوره اول سال ۱۴۰۳ را که توسط سازمان امور مالیاتی کشور و با استفاده از اطلاعات موجود در سامانه مودیان تهیه شده را بر اساس اطلاعات خارج از سامانه مودیان حسب مورد اصلاح یا تکمیل و مسترد نمایند.

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور نسبت به تولید اظهار نامه پیش فرض ارزش افزوده بهار سال ۱۴۰۳ به شرح ذیل اقدام نموده است.

اطلاعات دستگاه کارتخوان با درگاه پرداخت الکترونیکی نمایش داده شده و حسب مورد امکان اصلاح با ویرایش با درج اطلاعات در قسمت خارج سامانه امکانپذیر میباشد؛

اطلاعات صورتحسابهای صادرات در اظهارنامه به صورت پذیرفته نشده در ستون بارگذاری از سامانه مودیان نمایش داده شده و حسب مورد با درج عدد منفی اصلاح یا ویرایش در ستون خارج از سامانه مربوطه امکانپذیر میباشد. اطلاعات واردات نمایش داده شده و اصلاح یا ویرایش امکانپذیر نمی باشد.

اطلاعات صورتحسابهای صادرات در اظهارنامه به صورت تأیید نشده در ستون بارگذاری از سامانه مودیان نمایش داده شده و حسب مورد با درج عدد منفی اصلاح یا ویرایش در ستون خارج از سامانه مربوطه امکانپذیر میباشد.

افراد مشمول تبصره ۵ ماده ۱۷ میتوانند با درج عدد به صورت درصد در ردیفهای تعبیه شده در اظهارنامه بارگذاری شده نسبت به تعیین و ابراز درصدی از فروش و خریدهای مربوطه حسب مورد اقدام نمایند.

اطلاعات خرید و فروش صورتحسابهای الکترونیکی اصلی با تاریخ صدور در دوره بهار سال ۱۴۰۳ با لحاظ آثار مالیاتی مربوط به صورتحساب الکترونیکی ارجاعی در جدول الف و به نمایش داده خواهد شد.

اطلاعات صورتحساب الکترونیکی ارجاعی که اولین صورتحساب الکترونیکی مرجع آن مربوط به قبل از ۱۴۰۳/۰۱/۰۱ باشد؛ در جداول ج و د نمایش داده شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیدگاه‌ خود را بنویسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *